چیستان و معما با جواب

معما : انواع چیستان و معما با جواب

فال چوب و شعر عاشقانه

نکته ی مهم در گرفتن فال چوب : بهتر می باشد برای گرفتن فال ابجد بایستی یک قطعه چوب مکعبی که به راحتی در تمامی جا پیدا می شود را حاضر کرده و بر روی چهار طرف از شش طرف موجود آن حروف ” الف “، ” ب “، ” ج ” و ” د ” را درج نمایید. ( به همین دلیل می باشد که به فال چوب فال ابجد هم گفته می شود) بعد چشمانتان را ببندید و ذهن خویش را معطوف به نیت تان کنید. حالا چوب را بر روی دست بچرخانید و به روی زمین بیندازید و حرفی که در بالا آمده می باشد را یادداشت نمایید و این عمل را سه مرتبه تکرار کنید و حروف را به ترتیب از راست به چب بنویسید. و در نهایت بر روی عکس بالا کلیک کنید و در صفحه ی باز شده شرح فال تان را بیابید. در این فال بایستی تا جایی که امکان دارد از چوب بهره ببرید به این دلیل که انرژی موجود در دستان شما نقش تعیین کننده ای در نتیجه فال ابجد شما دارد و گرفتن فال شانسی که با کلیک کردن صورت می گیرد روش مناسبی برای فال چوب نمی باشد و این را در نظر داشته باشید که اگر با خلوص و تمرکز کافی این کار را انجام دهید نتیجه درستی خواهید گرفت. به جای چوب می توانید یک مکعب مقوایی یا کاغذی استفاده کنید چرا که آن ها هم از چوب درست شده اند ولی خود چوب مناسب تر است.


شعر عاشقانه اشعار عاشقانه


شعر عاشقانه بسیار زیبا است و در این جا هم یکی از آن ها را برای شما قرار داده ایم. (اشعار عاشقانه)
مبر پای قمار عشق ای دل-باز- هستت را
ندارم بیش از این تاب تماشای شکستت را
مشو مبهوت گیسویی که سر رفته است از ایوان
که ویران میکند این “نقش ایوان” “پای بست” ات را
همیشه گریه راه التیام زخمهایت نیست
کدامین آب خواهد شست داغ پشت دستت را؟!
تو خار چشم بودی قلعه ی یک عمر پا برجا (اشعار عاشقانه)
که حالا شهر دارد جشن میگیرد نشستت را
تو دل بستی به معشوقی که خود معشوقها دارد
رها کن ای دل غافل خدای بت پرستت را…
شعر عاشقانه: شعری از حسین زحمتکش

[ بازدید : 501 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ جمعه 19 آذر 1395 ] [ 12:13 ] [ معما ]

[ ]

تست هوش و فال ورق و فال قهوه

روش های استاندارد افزایش هوش

محققان حوزه ی تست هوش استاندارد و آزمون هوش (آزمون تست هوش) بر این اعتقاد می باشند که هر شخص در هنگام تولد تعداد خاصی از سلول مغزی را دارا میباشد و نکته جالب توجه در این بین این می باشد که به مرور زمان و با بالا رفتن سن و کهنسال شدن اشخاص مقدار زیادی از این سلول ها ازبین می روند اما در عین حال استفاده موثر از مغز و انجام آزمون هوش معتبر و حل کردن تست هوش استاندارد این قابلیت را به مغز می دهد که رشد بکند و علی رغم تصور همگان سلول های تازه مغزی تولید شوند. در ادامه تعدادی از بهترین راه های استاندارد ازدیاد هوش را بیان خواهیم کرد: (تست هوش آنلاین)

سودوکو
جدول سودوکو یکی از محبوب ترین بازی های ذهنی ( چنانچه نگوییم محبوب ترین بازی ذهنی) که طرفداران خیلی دارد. این بازی ژاپنی تاثیر یک نرمش مغز محسوب می شه و می شه از سودوکو به عنوان یک آزمون هوش ( تست هوش استاندارد)نام برد.

ریاضیات
ریاضی ! واژه ای که برای بسیار از اشخاص یادآور ایامی دشوار امتحان های دوران مدرسه و حتی دانشگاه می باشد امتحاناتی که هر پرسش آن اندک از یک تست هوش استاندارد نبوده است و از طرفی نیز ریاضی یادآور منطق و حساب برای بسیاری می باشد و نه فقط از آن گریزی نیستند که بسیار هم به آن علاقه مند می باشند چراکه می دانند با این علم می توانند هوش خود را افزایش دهند .

فال ورق آنلاین و فال قهوه آنلاین از سرگرمی های بسیار مفرح و جذاب در دنیای اینترنت به شمار می آید که در این صفحه به این دو موضوع پرداخته ایم . به احتمال فراوان تا به حال فال قهوه به گوشتان خورده است ولیکن شاید فال ورق برایتان کمی ناآشنا باشد . البته انجام دادن فال قهوه به صورت رایانه ای مقدور نمی باشد ولی تعبیرهای مختلف آن را برای شما عزیزان گردآوری نموده ایم . امیدواریم که از مطالعه این صفحه بهره کافی را ببرید . . .

فال قهوه فال ورق آنلاین

فال ورق آنلاین

برای این که بگیرید، ابتدا چند ثانیه تمرکز داشته باشید و سعی کنید به هیچ چیزی فکر نکنید. سپس بر روی 7 تا از ورق های زیر کلیک کنید و تعبیر آن ها را بخوانید.

tarot-cards

[ بازدید : 510 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ جمعه 19 آذر 1395 ] [ 12:12 ] [ معما ]

[ ]

دیوان حافظ شیرازی و غزل عاشقانه و شعرهای عاشقانه

شعر حافظ شیرازی: ای نسیم سحر (اشعار حافظ)

شعر حافظ بسیار دلچسب است و در این جا هم یکی از آن ها را برایتان آماده کرده ایم.

ای نسیم سحر آرامگه یار کجاست
منزل آن مه عاشق کش عیار کجاست
شب تـار است و ره وادی ایمـــن در پیش
آتش طــور کـــجا موعــــد دیــدار کــــجاست
هــر کــــه آمـــد به جهان نقش خرابـــــی دارد
در خـــرابات بگــــویید کــــه هشیـــار کـــجاست
آن کــــس است اهـــل بشارت کــــــه اشارت داند
نکــــته‌ها هست بســـی محـــرم اســـرار کــجاست
هـــــر ســــر مـــوی مــــرا بـا تـــو هـــزاران کــــار است
مـــا کـــجاییـــم و مـــلامـــت گـــر بـــی‌کـــار کـــجاست…

غزل عاشقانه : حس می کنم …

یک غزل عاشقانه و شعر عاشقانه زیبا و بسیار حسی و احساسی را در ادامه می خوانیم :

حس می کنم ، حسم به تو حسی نو است
حسم برای حس تو ، شعری نو است
حس می کنم ، حس کرده ای احساس من
احساس حسم حاسد و جنسی نو است
حدسی بزن ، حسم حسود حس کسیت
احساس تو بر حس من ، حدسی نو است
در حس تو ، احساس من محسوس شد
احساس کن حس مرا ، حسی نو است
سحری بکن ای ساحر احساس من
هر حس تو نسبت من ، سحری نو است
مبحوس گشت احساس من از حس تو
حساس کن احساس خود ، فصلی نو است !!!

شعر های عاشقانه دعا کن

یکی از شعر های عاشقانه زیبا که خود بنده خیلی پسندیدم را در ادامه آورده ام که امید است مورد رضایت شما نیز باشد.

هم دعا کن گره از کار تو بگشاید عشق
هم دعا کن گره تازه نیافزاید عشق

قایقی در طلب موج به دریا پیوست
باید از مرگ نترسید ، اگر باید عشق

عاقبت راز دلم را به لبانش گفتم
شاید این بوسه به نفرت برسد ، شاید عشق

شمع روشن شد و پروانه در آتش گل کرد
می توان سوخت اگر امر بفرماید عشق

پیله رنج من ، ابریشم پیراهن شد
شمع حق داشت ، به پروانه نمی آید عشق !

[ بازدید : 532 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 30 مرداد 1395 ] [ 19:13 ] [ معما ]

[ ]

اشعار زیبا و سهراب سپهری و شعر طنز زیبا

سهراب سپهری ابتدایی را در دبستان خیام کاشان (شهید مدرّس فعلی) (۱۳۱۹) و متوسّطه را در دبیرستان پهلوی کاشان گذراند و پس از فارغ‌التحصیلی در خرداد ۱۳۲۲ در دوره ی دوساله دانش سرای مقدماتی پسران به استخدام اداره ی فرهنگ کاشان درآمد. در شهریور ۱۳۲۷ در امتحانات ششم ادبی شرکت نمود و دیپلم دوره دبیرستان خود را دریافت کرد. سهراب سپهری سپس به تهران آمد و در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به تحصیل پرداخت و هم زمان در شرکت نفت هم کار کرد و بعد از هشت ماه استعفا داد. سهراب سپهری در سال ۱۳۳۰ نخستین مجموعه ی شعر نیمایی خود را به نام مرگ رنگ منتشر کرد. سهراب سپهری در سال ۱۳۳۲ از دانشکده هنرهای زیبا فارغ‌التحصیل شد. در همین سال در چند نمایشگاه نقاشی در تهران شرکت نمود و نیز دومین مجموعه شعر خود را با عنوان زندگی خواب ها منتشر کرد.



سهراب سپهری به فرهنگ مشرق زمین علاقه خاصی داشت و سفرهایی به هندوستان، پاکستان، افغانستان، ژاپن و چین داشت. سهراب سپهری به ژاپن هم رفت و حکاکی چوب فرا گرفت. همچنین به شعر کهن سایر زبان ها نیز علاقه داشت؛ از این رو ترجمه هایی از شعرهای کهن چینی و ژاپنی انجام داد.

شعر زیبا اشعار زیبا


به این شعر زیبا توجه کنید تا لذت بالایی ببرید.
کُردی بپوش, چارقد و شال را ببند
روبند را کنار بزن, یک دهن بخند !
چوبی بگیر, قلب مرا دستمال کن
تا دختران دهکده هم عاشق ات شوند
زیبا برقص, تا بتکانی دل مرا
تن لرزه هات مثل غزل از بر من اند
خود را بپوش چشم چران هاچه دزدکی
با چشم های هیز تماشات می کنند
این بادهای هرزه که از راه میرسند
گل های روسری تورا می پراکنند
نبی.احمدی


شعر طنز: نفس باد صبا

نفس باد صبا آفت جان خواهد شد
عید می آید و اجناس گران خواهد شد
قیمت میوه و شیرینی و آجیل و لباس
باز سرویس گر فک و دهان خواهد شد
همسرم چند ورق لیست به من خواهد داد
و سرا پای وجودم نگران خواهد شد
می زنم ساز مخالف دو سه روزی اما
عاقبت هرچه که او گفت همان خواهد شد

[ بازدید : 494 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 30 مرداد 1395 ] [ 19:11 ] [ معما ]

[ ]

داستان عاشقانه

داستان ترسناک برای شما عزیزان آماده نموده ایم که امیدواریم از آن ها لذت ببرید علاوه براین گنجینه ای از بهترین و جذاب ترین داستان های کوتاه و بلند فارسی را اعم از داستان ترسناک، داستان عاشقانه، داستان خنده دار و طنز و مخصوصا داستان های آموزنده برای شما عزیزان گردآوری کرده ایم که امیدواریم مورد رضایت شما قرار گیرد.


داستان ترسناک

شاید برای خیلی ها که دنبال هیجان هستند داستان ترسناک از مهم ترین انواع داستان ها محسوب شود به همین دلیل در انتهای همین صفحه داستان های ترسناک جذاب و پر هیجانی را آماده کرده ایم که امیدواریم این تازه های داستان ترسناک حداکثر ترس را در شما القا کنند!!! علاوه براین از طریق لینک های زیر نیز می توانید دیگر داستان های مجله تفریحی سرگرمی هوش پارسی را مطالع نمایید.


داستان های عاشقانه

داستان های عاشقانه از محبوب ترین داستان های اینترنتی هست که طرفداران زیادی را هم به خود جذب کرده است. با کلیک بر روی لینک زیر می توانید زیباترین داستان های عاشقانه را مطالعه کنید و از آن لذت ببرید :

برای مشاهده داستان های عاشقانه کلیک نمایید


داستان های کوتاه : گنجینه ای از انواع داستانک ها

امروزه حوادث روزانه ما را به سمتی سوق داده است که خیلی وقت نداریم پس اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که وقت (و یا شاید حوصله) خواندن داستان های کوتاه را ندارید می توانید انواع داستان های کوتاه ترسناک، خنده دار و آموزنده را مطالعه نمایید :

داستان عاشقانه : پنج و ده دقیقه

خیلی مشتاق دیدارش بودم. روی صندلی سرد پارک نشسته بودم و کلاغ های سیاه باغ را در پاییزی ترین روز عمرم می شمردم تا بیاید. سنگی به طرفشان پرتاب کردم کمی دورتر رفتند اما باز آمدند به سمتم! ساعت از وقت آمدنش گذشت اما نیامد . نگران، ناراحت، عصبانی و کلافه شده بودم. شاخه گلی که در دستم بود کم کم داشت می پژمرد!
طاقت عاشقانه هم نیز بی تاب شد. از جایم بلند شدم ناراحتیم را سر کلاغ ها خالی کردم. گل را هم انداختم زمین و پا لهش کردم. گل برگ هاش کنده شده بود، پخش، لهیده شد. بعد، یقه پالتوم را دادم بالا، دست هام را کردم تو جیب پالتو، راه افتاد. به درب پارک نرسیده بودم که صدایش را از پشت سر شنیدم…
صدای تند تند قدم هایش و نفس نفس زدن هایش هم ولی اصلا حتی لحظه ای برنگشتم. حتی برای دعوا و قهر و عصبانیت. از درب پارک خارج شدم. دوان خیابان را رد کردم. هنوز داشت پشت سرم می آمد. صدای پاشنه ی کفش هایش را می شنیدم ولی با سرعت می دویدم …
آن سوی خیابان، ایستادم جلو ماشین. هنوز پشتم به او بود. کلید انداختم در ماشین را باز کنم، بنشینم، بروم که برو تا همیشه. باز کرده نکرده، صدای ممتد بوق و صدای گوش خراش ترمزی شدید و ناله ای کوتاه سرازیر گوش هایم شد و تا عمق جانم فرو رفت …
با سرعت برگشتم. خودش بود که پخشِ خیابان شده بود. به رو افتاده بود جلو ماشینی که بهش زده بود و راننده هم داشت تو سرِ خودش می زد. سرش خورده بود روو آسفالت، شکسته بود و خون، راه کشیده بود می رفت به سمت جوی خیابان.
مبهوت.
گیج.
تیره و تار.
هاج و واج نفقط نگاهش می کردم.
در مشتش بسته ی کوچکی بود. کادو پیچی شده ولی با جان نیمه جانش هنوز محکم چسبیده بودش. نگاهم رفت ماند رو آستینِ مانتوش که بالا رفته بود، ساعتش پیدا بود. پنج و ده دقیقه. فورا ساعت خودم را نگاه کردم، ساعتم پنج و چهل دقیقه را نشان می داد!
گیج بودم چشمم به ساعت راننده نگون بخت ماشین افتاد، درست پنج و ده دقیقه !!!
امیدواریم از این داستانه عاشقانه زیبا و تاثیر گذار لذت برده باشید.

[ بازدید : 504 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ جمعه 15 مرداد 1395 ] [ 21:02 ] [ معما ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]