شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

چیستان و معما با جواب

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

فال چوب و شعر عاشقانه

نکته ی مهم در گرفتن فال چوب : بهتر می باشد برای گرفتن فال ابجد بایستی یک قطعه چوب مکعبی که به راحتی در تمامی جا پیدا می شود را حاضر کرده و بر روی چهار طرف از شش طرف موجود آن حروف ” الف “، ” ب “، ” ج ” و ” د ” را درج نمایید. ( به همین دلیل می باشد که به فال چوب فال ابجد هم گفته می شود) بعد چشمانتان را ببندید و ذهن خویش را معطوف به نیت تان کنید. حالا چوب را بر روی دست بچرخانید و به روی زمین بیندازید و حرفی که در بالا آمده می باشد را یادداشت نمایید و این عمل را سه مرتبه تکرار کنید و حروف را به ترتیب از راست به چب بنویسید. و در نهایت بر روی عکس بالا کلیک کنید و در صفحه ی باز شده شرح فال تان را بیابید. در این فال بایستی تا جایی که امکان دارد از چوب بهره ببرید به این دلیل که انرژی موجود در دستان شما نقش تعیین کننده ای در نتیجه فال ابجد شما دارد و گرفتن فال شانسی که با کلیک کردن صورت می گیرد روش مناسبی برای فال چوب نمی باشد و این را در نظر داشته باشید که اگر با خلوص و تمرکز کافی این کار را انجام دهید نتیجه درستی خواهید گرفت. به جای چوب می توانید یک مکعب مقوایی یا کاغذی استفاده کنید چرا که آن ها هم از چوب درست شده اند ولی خود چوب مناسب تر است.


شعر عاشقانه اشعار عاشقانه


شعر عاشقانه بسیار زیبا است و در این جا هم یکی از آن ها را برای شما قرار داده ایم. (اشعار عاشقانه)
مبر پای قمار عشق ای دل-باز- هستت را
ندارم بیش از این تاب تماشای شکستت را
مشو مبهوت گیسویی که سر رفته است از ایوان
که ویران میکند این “نقش ایوان” “پای بست” ات را
همیشه گریه راه التیام زخمهایت نیست
کدامین آب خواهد شست داغ پشت دستت را؟!
تو خار چشم بودی قلعه ی یک عمر پا برجا (اشعار عاشقانه)
که حالا شهر دارد جشن میگیرد نشستت را
تو دل بستی به معشوقی که خود معشوقها دارد
رها کن ای دل غافل خدای بت پرستت را…
شعر عاشقانه: شعری از حسین زحمتکش

تست هوش و فال ورق و فال قهوه

روش های استاندارد افزایش هوش

محققان حوزه ی تست هوش استاندارد و آزمون هوش (آزمون تست هوش) بر این اعتقاد می باشند که هر شخص در هنگام تولد تعداد خاصی از سلول مغزی را دارا میباشد و نکته جالب توجه در این بین این می باشد که به مرور زمان و با بالا رفتن سن و کهنسال شدن اشخاص مقدار زیادی از این سلول ها ازبین می روند اما در عین حال استفاده موثر از مغز و انجام آزمون هوش معتبر و حل کردن تست هوش استاندارد این قابلیت را به مغز می دهد که رشد بکند و علی رغم تصور همگان سلول های تازه مغزی تولید شوند. در ادامه تعدادی از بهترین راه های استاندارد ازدیاد هوش را بیان خواهیم کرد: (تست هوش آنلاین)

سودوکو
جدول سودوکو یکی از محبوب ترین بازی های ذهنی ( چنانچه نگوییم محبوب ترین بازی ذهنی) که طرفداران خیلی دارد. این بازی ژاپنی تاثیر یک نرمش مغز محسوب می شه و می شه از سودوکو به عنوان یک آزمون هوش ( تست هوش استاندارد)نام برد.

ریاضیات
ریاضی ! واژه ای که برای بسیار از اشخاص یادآور ایامی دشوار امتحان های دوران مدرسه و حتی دانشگاه می باشد امتحاناتی که هر پرسش آن اندک از یک تست هوش استاندارد نبوده است و از طرفی نیز ریاضی یادآور منطق و حساب برای بسیاری می باشد و نه فقط از آن گریزی نیستند که بسیار هم به آن علاقه مند می باشند چراکه می دانند با این علم می توانند هوش خود را افزایش دهند .

فال ورق آنلاین و فال قهوه آنلاین از سرگرمی های بسیار مفرح و جذاب در دنیای اینترنت به شمار می آید که در این صفحه به این دو موضوع پرداخته ایم . به احتمال فراوان تا به حال فال قهوه به گوشتان خورده است ولیکن شاید فال ورق برایتان کمی ناآشنا باشد . البته انجام دادن فال قهوه به صورت رایانه ای مقدور نمی باشد ولی تعبیرهای مختلف آن را برای شما عزیزان گردآوری نموده ایم . امیدواریم که از مطالعه این صفحه بهره کافی را ببرید . . .

فال قهوه فال ورق آنلاین

فال ورق آنلاین

برای این که بگیرید، ابتدا چند ثانیه تمرکز داشته باشید و سعی کنید به هیچ چیزی فکر نکنید. سپس بر روی 7 تا از ورق های زیر کلیک کنید و تعبیر آن ها را بخوانید.

tarot-cards

دیوان حافظ شیرازی و غزل عاشقانه و شعرهای عاشقانه

شعر حافظ شیرازی: ای نسیم سحر (اشعار حافظ)

شعر حافظ بسیار دلچسب است و در این جا هم یکی از آن ها را برایتان آماده کرده ایم.

ای نسیم سحر آرامگه یار کجاست
منزل آن مه عاشق کش عیار کجاست
شب تـار است و ره وادی ایمـــن در پیش
آتش طــور کـــجا موعــــد دیــدار کــــجاست
هــر کــــه آمـــد به جهان نقش خرابـــــی دارد
در خـــرابات بگــــویید کــــه هشیـــار کـــجاست
آن کــــس است اهـــل بشارت کــــــه اشارت داند
نکــــته‌ها هست بســـی محـــرم اســـرار کــجاست
هـــــر ســــر مـــوی مــــرا بـا تـــو هـــزاران کــــار است
مـــا کـــجاییـــم و مـــلامـــت گـــر بـــی‌کـــار کـــجاست…

غزل عاشقانه : حس می کنم …

یک غزل عاشقانه و شعر عاشقانه زیبا و بسیار حسی و احساسی را در ادامه می خوانیم :

حس می کنم ، حسم به تو حسی نو است
حسم برای حس تو ، شعری نو است
حس می کنم ، حس کرده ای احساس من
احساس حسم حاسد و جنسی نو است
حدسی بزن ، حسم حسود حس کسیت
احساس تو بر حس من ، حدسی نو است
در حس تو ، احساس من محسوس شد
احساس کن حس مرا ، حسی نو است
سحری بکن ای ساحر احساس من
هر حس تو نسبت من ، سحری نو است
مبحوس گشت احساس من از حس تو
حساس کن احساس خود ، فصلی نو است !!!

شعر های عاشقانه دعا کن

یکی از شعر های عاشقانه زیبا که خود بنده خیلی پسندیدم را در ادامه آورده ام که امید است مورد رضایت شما نیز باشد.

هم دعا کن گره از کار تو بگشاید عشق
هم دعا کن گره تازه نیافزاید عشق

قایقی در طلب موج به دریا پیوست
باید از مرگ نترسید ، اگر باید عشق

عاقبت راز دلم را به لبانش گفتم
شاید این بوسه به نفرت برسد ، شاید عشق

شمع روشن شد و پروانه در آتش گل کرد
می توان سوخت اگر امر بفرماید عشق

پیله رنج من ، ابریشم پیراهن شد
شمع حق داشت ، به پروانه نمی آید عشق !

اشعار زیبا و سهراب سپهری و شعر طنز زیبا

سهراب سپهری ابتدایی را در دبستان خیام کاشان (شهید مدرّس فعلی) (۱۳۱۹) و متوسّطه را در دبیرستان پهلوی کاشان گذراند و پس از فارغ‌التحصیلی در خرداد ۱۳۲۲ در دوره ی دوساله دانش سرای مقدماتی پسران به استخدام اداره ی فرهنگ کاشان درآمد. در شهریور ۱۳۲۷ در امتحانات ششم ادبی شرکت نمود و دیپلم دوره دبیرستان خود را دریافت کرد. سهراب سپهری سپس به تهران آمد و در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به تحصیل پرداخت و هم زمان در شرکت نفت هم کار کرد و بعد از هشت ماه استعفا داد. سهراب سپهری در سال ۱۳۳۰ نخستین مجموعه ی شعر نیمایی خود را به نام مرگ رنگ منتشر کرد. سهراب سپهری در سال ۱۳۳۲ از دانشکده هنرهای زیبا فارغ‌التحصیل شد. در همین سال در چند نمایشگاه نقاشی در تهران شرکت نمود و نیز دومین مجموعه شعر خود را با عنوان زندگی خواب ها منتشر کرد.



سهراب سپهری به فرهنگ مشرق زمین علاقه خاصی داشت و سفرهایی به هندوستان، پاکستان، افغانستان، ژاپن و چین داشت. سهراب سپهری به ژاپن هم رفت و حکاکی چوب فرا گرفت. همچنین به شعر کهن سایر زبان ها نیز علاقه داشت؛ از این رو ترجمه هایی از شعرهای کهن چینی و ژاپنی انجام داد.

شعر زیبا اشعار زیبا


به این شعر زیبا توجه کنید تا لذت بالایی ببرید.
کُردی بپوش, چارقد و شال را ببند
روبند را کنار بزن, یک دهن بخند !
چوبی بگیر, قلب مرا دستمال کن
تا دختران دهکده هم عاشق ات شوند
زیبا برقص, تا بتکانی دل مرا
تن لرزه هات مثل غزل از بر من اند
خود را بپوش چشم چران هاچه دزدکی
با چشم های هیز تماشات می کنند
این بادهای هرزه که از راه میرسند
گل های روسری تورا می پراکنند
نبی.احمدی


شعر طنز: نفس باد صبا

نفس باد صبا آفت جان خواهد شد
عید می آید و اجناس گران خواهد شد
قیمت میوه و شیرینی و آجیل و لباس
باز سرویس گر فک و دهان خواهد شد
همسرم چند ورق لیست به من خواهد داد
و سرا پای وجودم نگران خواهد شد
می زنم ساز مخالف دو سه روزی اما
عاقبت هرچه که او گفت همان خواهد شد

داستان عاشقانه

داستان ترسناک برای شما عزیزان آماده نموده ایم که امیدواریم از آن ها لذت ببرید علاوه براین گنجینه ای از بهترین و جذاب ترین داستان های کوتاه و بلند فارسی را اعم از داستان ترسناک، داستان عاشقانه، داستان خنده دار و طنز و مخصوصا داستان های آموزنده برای شما عزیزان گردآوری کرده ایم که امیدواریم مورد رضایت شما قرار گیرد.


داستان ترسناک

شاید برای خیلی ها که دنبال هیجان هستند داستان ترسناک از مهم ترین انواع داستان ها محسوب شود به همین دلیل در انتهای همین صفحه داستان های ترسناک جذاب و پر هیجانی را آماده کرده ایم که امیدواریم این تازه های داستان ترسناک حداکثر ترس را در شما القا کنند!!! علاوه براین از طریق لینک های زیر نیز می توانید دیگر داستان های مجله تفریحی سرگرمی هوش پارسی را مطالع نمایید.


داستان های عاشقانه

داستان های عاشقانه از محبوب ترین داستان های اینترنتی هست که طرفداران زیادی را هم به خود جذب کرده است. با کلیک بر روی لینک زیر می توانید زیباترین داستان های عاشقانه را مطالعه کنید و از آن لذت ببرید :

برای مشاهده داستان های عاشقانه کلیک نمایید


داستان های کوتاه : گنجینه ای از انواع داستانک ها

امروزه حوادث روزانه ما را به سمتی سوق داده است که خیلی وقت نداریم پس اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که وقت (و یا شاید حوصله) خواندن داستان های کوتاه را ندارید می توانید انواع داستان های کوتاه ترسناک، خنده دار و آموزنده را مطالعه نمایید :

داستان عاشقانه : پنج و ده دقیقه

خیلی مشتاق دیدارش بودم. روی صندلی سرد پارک نشسته بودم و کلاغ های سیاه باغ را در پاییزی ترین روز عمرم می شمردم تا بیاید. سنگی به طرفشان پرتاب کردم کمی دورتر رفتند اما باز آمدند به سمتم! ساعت از وقت آمدنش گذشت اما نیامد . نگران، ناراحت، عصبانی و کلافه شده بودم. شاخه گلی که در دستم بود کم کم داشت می پژمرد!
طاقت عاشقانه هم نیز بی تاب شد. از جایم بلند شدم ناراحتیم را سر کلاغ ها خالی کردم. گل را هم انداختم زمین و پا لهش کردم. گل برگ هاش کنده شده بود، پخش، لهیده شد. بعد، یقه پالتوم را دادم بالا، دست هام را کردم تو جیب پالتو، راه افتاد. به درب پارک نرسیده بودم که صدایش را از پشت سر شنیدم…
صدای تند تند قدم هایش و نفس نفس زدن هایش هم ولی اصلا حتی لحظه ای برنگشتم. حتی برای دعوا و قهر و عصبانیت. از درب پارک خارج شدم. دوان خیابان را رد کردم. هنوز داشت پشت سرم می آمد. صدای پاشنه ی کفش هایش را می شنیدم ولی با سرعت می دویدم …
آن سوی خیابان، ایستادم جلو ماشین. هنوز پشتم به او بود. کلید انداختم در ماشین را باز کنم، بنشینم، بروم که برو تا همیشه. باز کرده نکرده، صدای ممتد بوق و صدای گوش خراش ترمزی شدید و ناله ای کوتاه سرازیر گوش هایم شد و تا عمق جانم فرو رفت …
با سرعت برگشتم. خودش بود که پخشِ خیابان شده بود. به رو افتاده بود جلو ماشینی که بهش زده بود و راننده هم داشت تو سرِ خودش می زد. سرش خورده بود روو آسفالت، شکسته بود و خون، راه کشیده بود می رفت به سمت جوی خیابان.
مبهوت.
گیج.
تیره و تار.
هاج و واج نفقط نگاهش می کردم.
در مشتش بسته ی کوچکی بود. کادو پیچی شده ولی با جان نیمه جانش هنوز محکم چسبیده بودش. نگاهم رفت ماند رو آستینِ مانتوش که بالا رفته بود، ساعتش پیدا بود. پنج و ده دقیقه. فورا ساعت خودم را نگاه کردم، ساعتم پنج و چهل دقیقه را نشان می داد!
گیج بودم چشمم به ساعت راننده نگون بخت ماشین افتاد، درست پنج و ده دقیقه !!!
امیدواریم از این داستانه عاشقانه زیبا و تاثیر گذار لذت برده باشید.

تقویت حافظه و تست هوش

حافظه را نوعی فعالیت در ذهن تعریف می کنند که این امکان را برای ما فراهم می کند که حالاتی مثل احساسات و فکر ها و حتی درد ها را مجددا در فکر خود باز سازی کنیم.برای آشنایی بیشتر با تقویت حافظه این مقاله را از دست ندهید.

تقویت حافظه و راه های آن

از جمله ی رایج ترین موضوعات در دنیای امروزی بحث تقویت حافظه ها خصوصا در عرصه ی علم الکترونیک و رایانه می باشد. سوال اساسی که در این جا مطرح می شود این است که با تقویت حافظه های رایانه ای آیا می توانیم آن ها را با مغز انسان مقایسه کنیم؟ آیا اصلا این دو حافظه قابل مقایسه هستند یا تفاوت ها بنیادی می باشد؟

تقویت حافظه

مقایسه حافظه انسان با ضبط صوت

یکی از اصلی ترین تفاوت های حافظه انسان و رایانه در شیوه ی فراخوانید و دریافت داده ها از داده های ذخیره شده است. این موضوع بسیار مهمی است که باید حتما به آن توجه ویژه داشته باشیم و تفاوت را به خوبی درک کنیم.
اصولا نوع تقویت حافظه در ضبط صوت با شیوه آن در مغز انسان بسیار متفاوت است. حتی اگر به شیوه یادآوری آن دو توجه کنید متوجه می شوید که تفاوت بسیاری بین حافظه انسان و ضبط صوت و دوربین فیلم برداری می باشد. البته ما شیوه ضبط در وسایل الکترونیکی امروزی را تقریبا یکسان می دانیم، به این ترتیب که به صورت پشت سر هم بر روی یک سخت افزار مانند هارد دیسک یا نوار ثبت می شود و در هنگام یاد آوری باید تقریبا تمام مطالب و محتوای ذخیره شده مجددا بازبینی شود. هنگامی که در مغز چیزی را یاد آوری می کنیم گاهی بسیار سریع تر از رایانه و گاهی بسیار دیر تر از رایانه کار می کند. این جا است که می فهیم تفاوتی کلی واساسی بین آن دو وجود دارد. توجه کنید که تقویت حافظه در سامانه های رایانه ای نیز به کلی با تقویت حافظه در انسان متفاوت است. هنگامی که شما می خواهید حافظه ی رایانه ی خود را ارتقا دهید باید سخت افزار جدیدی را به عنوان هارد دیسک به آن اضافه کنید یا هارد دیسک خود را تعویض نمایید. (البته لازم به ذکر است که بگویم امروزه هارد های اس اس دی کم کم دارند جای هارد دیسک های کم سرعت را می گیرند.) اما در مغز انسان شما لازم نیست چیزی را تعویض فرمایید یا چیزی را اضافه نمایید. سخت افزار کافی توسط خداوند در مغز شما قرار داده شده است. شما فقط به یک دستورالعمل استفاده از این سخت افزار قدرتمند نیاز دارید.

تا تست هوش فارسی و جالب را برای شما عزیزان آماده کرده ایم : تست هوش مرکز کنترل در ماه، تست هوش فیزیکی، یک تست هوش منطقی و بسیار جالب، تست هوش فرار از زندان و نهایتا تست هوش حجم و سطح مکعب که در ادامه مطلب می توانید مشاهده کنید.

تست هوش : احداث مرکز کنترل در ماه

یک غول بزرگ فضانوردی تصمیم گرفته است که بر روی ماه یک مرکز بزرگ کنترل احداث کند به همین منظور باید یک کابل بسیار طویل به دور ماه بکشد اما بعد از محاسبات مهندسان به این قضیه پی بردند که طول کابل موجود 1 متر کم می باشد پس تصمیم گرفتند کابل را در شکاف عمیق تری قرار دهند. سوال تست هوش این جا است که عمق این شکاف چه مقدار باید باشد؟ (قطر ماه برابر با ۳۴۷۶۰۰۰ متر می باشد.)

برای مشاهده پاسخ این تست هوش کمی پایین تر بروید.

پاسخ تست هوش مرکز کنترل درماه

این تست هوش زیبا از آن دسته از انواع تست هوش هایی است که از معجزه ریاضیات بیرون کشیده شده است.در ابتدا باید گفت که قطر ماه لازم نیست فقط کافی است شعاع ماه را r فرض کنید پس برای طول کابل داریم :

2*pi*r-1

عمق شکاف را x میگیریم پس طول کابل باید با محیط ایجاد شده توسط شکاف برابر باشد یعنی برابر مقدار زیر باشد :

2*pi*(r-x)

که از برابر قرار دادن این دو مقدار عدد 16 سانتی متر محاسبه می شود که شاید تعجب شما را نیز برانگیخته باشد!!!

حکایت های کوتاه و صبح بخیر عاشقانه

حکایت های کوتاه طرفداران زیادی دارد، در یک حکایت کوتاه با وجود کمی سخن لطایف و حکمت های بزرگی به خواننده منتقل می شود که بسیار تاثیرگذار است. در ادامه سه تا از حکایت های کوتاه، جدید و تاثیر گذار را اماده نموده ایم که امیدواریم از خواندن ان ها لذت ببرید. حکایت کوتاه اول مربوط به کودک واکسی، کایت کوتاه دوم در مورد مهندس روسی و حکایت کوتاه اخر داستان حیوانات جنگل است. با هم این حکایت های کوتاه را می خوانیم.

حکایت کوتاه پسرک واکسی

حکایت های کوتاه : حکایت کوتاه پسرک واکسی

ساعت حدود شش صبح در فرودگاه به همراه دو نفر از دوستانم منتظر اعلام پرواز بودیم. پسرکی حدوداً هفت ساله جلو آمد و خاطر نشان کرد: واکس می خواهی؟
کفشم واکس نیاز نداشت، ولی از روی دلسوزی گفتم: «بله.»
به چابکی یک جفت دمپایی جلوی پاهایم گذاشت و کفش ها را درآورد. به دقت گردگیری کرد، قوطی واکسش را با دقت باز کرد، بندهای کفش را درآورد تا کثیف نشود و کم کم آغاز کرد کفش را به واکس آغشتن. آنقدر دقت داشت که گویی روی بوم رنگ روغن می مالد. وقتی کفش ها را حسابی واکسی کرد، با برس مویی آغاز کرد به پرداخت کردن واکس. کفش ها برق افتاد. در آخر هم با یک پارچه، حسابی کفش را صیقلی کرد.
خاطر نشان کرد: «مطمئن باش که نه جورابت و نه شلوارت واکسی نمی گردد.»
در مدتی که کار می نمود با خودم فکر می کردم که همین بچه با همین سن، در همین ساعت صبح چقدر سعی مي نمايد! کارش که به پایان رسید، کفش ها را بند کرد و جلوی پای من گذاشت. کفش ها را پوشیدم و بندها را بستم. او هم وسایلش را جمع کرد و مؤدب ایستاد. گفتم: «چقدر تقدیم کنم؟»
تذکر داد: «امروز تو اولین مشتری من هستی، هر چه بدهی، خدا برکت.»
گفتم: «بگو چقدر؟»
تذکر داد: «تا حالا هیچ وقت به مشتری اول قیمت نگفتم.»
گفتم: «هر چه بدهم قبول میباشد؟»
پسرک حکایت کوتاه ما خاطر نشان کرد: «یا علی.»
با خودم فکر کردم که او را امتحان کنم. از جیبم یک پانصد تومانی درآوردم و به او دادم. شک نداشتم که با دیدن پانصد تومانی اعتراض خواهد کرد و من با همین حرکت هوشمندانه به او درسی خواهم داد که دیگر نگوید هر چه دادی قبول. در کمال تعجب پول را گرفت و به پیشانی اش زد و توی جیبش گذاشت، تشکر کرد و کیفش را برداشت که برود. سریع اسکناسی ده هزار تومانی از جیب درآوردم که به او بدهم. گردن افراشته اش را به سوی بالا برگرداند و نگاهی به من انداخت و تذکر داد: «من گفتم هر چه دادی قبول.»
گفتم: «بله می دانم، می خواستم امتحانت کنم!»
نگاهی بزرگوارانه به من انداخت، زیر سنگینی نگاه نافذش له شدم.
تذکر داد: «تو؟ تو می خواهی مرا امتحان کنی؟»
کلمه «تو» را چنان محکم بکار برد که از درون خرد شدم. رویش را برگرداند و رفت. هر چه اصرار کردم قبول نکرد که بیشتر بگیرد. بالاخره با وساطت دوستانم و با تقاضای آنان قبول کرد ولی با اکراه. وقتی که می رفت از پشت سر شبیه مردی بود با قامتی افراشته، دستانی ورزیده، شانه هایی فراخ، گام هایی استوار و اراده ای مستحکم. مردی که معنی سخاوت و بزرگی را در شغل به من می آموخت. جلوی دوستانم خجالت کشیده بودم، جلوی همان مرد کوچک، جلوی خودم، جلوی پروردگار.

امیدواریم از حکایت کوتاه پسرک واکسی لذت برده باشید.

سعی داریم زیباترین و جالب ترین اس ام اس های صبح بخیر را برای شما عزیزان گردآوری کنیم تا هر روز صبح بتوانید یک اس ام اس صبح بخیر عاشقانه به عزیزان، نزدیکانتان و دوستانتان هدیه دهید :

صبح يعنى زیبایی ابراز عشق،
به آنهايي كه عاشقشان هستیم …
امروز به همه عشق بورز …
ببخش …
ايمان داشته باش..
ترس ها را از خود دور کن …
خدایت را صدا بزن..
امروز روز پیروزی توست به شرط خنديدنت ..
بخند…
تو در آغوش خدا هستی ….
صبح بخیر

صبح بخیر عاشقانه و ادبی

“صبح”
یعنی عطر گل یاس
که تمامی شب را پر کرده بود
و اکنون با نوازش حس بویایی ات
تو را بیدار می کند …
“صبح”
یعنی آغاز؛
شروع یک عبور
و پنجره یک سلام …
گوش فرا ده …
در نبض عاشقانه صبح
این سر برکت است که تو را نوازش می کند …
به آغاز سلامی کن …
صبح بخیر

عکس معمایی و داستان ترسناک

تا عکس معمایی جدید و نسبتا سخت رو برای شما همراهان هوش پارسی آماده کردیم. عکس های معمایی رو می تونید در ادامه مطلب مشاهده کنید. هر 3 عکس معمایی همراه با جواب است.

عکس های معمایی

عکس های معمایی اول : عکس معمایی بسیار سخت

همانطور که در عکس معمایی بالا مشاهده می کنید بگویید چند وضعیت برای قرار دادن شکل الف در شکل زرد رنگ وجود دارد؟

تذکر: برای محاسبه تمام وضعیت ها، در صورت لزوم جهت و زاویه شکل الف را عوض کنید.

برای مشاهده پاسخ عکس معمایی بالا کمی پاییین تر بروید.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

عکس معما

پاسخ عکس معمایی اول

همانطور که در عکس معمایی پایین مشاهده می کنید، 16 حالت مختلف برای شکل الف موجود است:

عکس های معمایی عکس معمایی

مدرسه ارواح بهترین اسمی است که می توان بر روی این داستان ترسناک واقعی قرار بدیم. داستان ترسناک کوتاه که دانش آموزان مدرسه را آزرده خاطر کرده است. این داستان ترسناک واقعی را در ادامه مطلب با هم بخوانیم.

داستان ترسناک واقعی داستان ترسناک کوتاه

داستان ترسناک واقعی : داستان ترسناک کوتاه

تعداد زیادی از علم آموزان یک مدرسه هندی که مدرسه شان در حیاط یک قبرستان واقع شده از کابوس های شبانه رنج می برند، در نتیجه از مسوولان مدرسه خواستند محل مدرسه را تغییر دهند. رقیب انصاری 6 ساله می گوید؛ «من از وقتی که مرده ها را به خواب می بینم که تهدیدم می کنند به موقع به مدرسه بیایم، دیگر به مدرسه نمی روم.»
در همین هفته صدها کودک دبستانی به همراه پدر و مادر شان به نشانه اعتراض در مقابل دفتر مدیریت مدارس منطقه جمع شدند و خواستار همان شدند که محل مدرسه تغییر بکند.
حدود 200 کودک در همین مدرسه به صورت شیفتی درس می خوانند. همین مدرسه به دلیل عدم در اختیار داشتن زمین کافی برای راه اندازی مدرسه و همکاری نکردن مقامات در روستای کوهاری در همین محل واقع شد. بعضی از همین والدین گفته اند خواب و سلامت فرزندان شان به دلیل کابوس هایی که در مورد ارواح می بینند مختل شده می باشد.(داستان ترسناک واقعی کوتاه)
یکی از والدین می گوید؛ «آنها همه روز با هم درس می خوانند، بازی می کنند و ناهارشان را در حالی می خورند که روی سطح سیمانی قبرها نشسته اند. ولی حالا ارواح می خواهند فرزندان ما را تسخیر نمایند و همین امر عامل مریضی کودکان گردیده است. ما چاره ای جز فرستادن فرزندان مان به همین مدرسه نداریم چون نزدیک ترین مدرسه جز همین حداقل 4 ساعت تا روستا فاصله دارد.»
در همین گورستان بیش از 100 مقبره وجود دارد که تعدادی از آنها نیز تازه می باشند و ظرف چند ماه گذشته کنده و پر شده اند. مقامات استان پرجمعیت بیهار گفته اند درصددند محلی تازه برای مدرسه پیدا کنند. (داستان ترسناک واقعی)
یکی از اعضای شورای اداره روستا در همین مورد خاطر نشان کرد؛ «چه بسا درگذشتگان نیز از شلوغی حیاط قبرستان ناراضی باشند و دیگر هنگام همان رسیده که فکری برای همین مطلب بکنیم. (داستان ترسناک کوتاه واقعی)


تست هوش جدید

اگه میخواین که ضریب هوشی تون رو دقیق بسنجید , به سوالات این آزمون تست هوش انلاین بدون وقفه و سریع جواب بدید و تنها در پایان پاسخ ها رو چک کنید.

18 تست هوش آنلاین

تست هوش انلاین 1 – یه هواپیما تو مرز بین آمریـکا و کانـادا سقوط می کنه . بازماندگان از این سقوط رو کجا دفن می کنن ؟
کانادا – آمریکا – هیچ کدام

18 تست هوش آنلاین

آزمون هوش انلاین 2 – یه خروس توی بام خونه ای که شیب دوطرفه داره تخم میذاره . این تخم از کدوم طرف میفته ؟
شمال – جنوب – هیچ کدام

18 تست هوش آنلاین

تست هوش انلاین 3 – یه خانمی عاشق رنگ قرمزه و همه وسایلش از رنگ قرمزه . اون تو یه آپارتمان یه طبقه که قرمزرنگه، زندگی می کنه. صندلی و میزش هم قرمزرنگه . همه دیوارها و سقف آپارتمان قرمزرنگ اند. کفپوش آپارتمان و فرش ها هم قرمزرنگ اند. تلویزیونش هم قرمزه. حالا سریع جواب بدین که پله های آپارتمانش چی رنگی اند؟
قرمز – آبی – هیچ کدام

18 تست هوش آنلاین

تست هوش انلاین 4 – یه پدر و پسرش رو که تو حادثه رانندگی مجروح شدن، به بیمارستان می برن . پدر تو راه بیمارستان فوت می کنه ولی پسر رو به اتاق عمل می برن . بعد از مدتی دکتر می گه من نمی تونم این شخص رو عمل کنم، چون که این پسر منه . به نظر شما آیا این داستان می تونه صحت داشته باشه ؟
آری – خیر – هیچ کدام


تا تست هوش فارسی و جالب را برای شما عزیزان آماده کرده ایم : تست هوش مرکز کنترل در ماه، تست هوش فیزیکی، یک تست هوش منطقی و بسیار جالب، تست هوش فرار از زندان و نهایتا تست هوش حجم و سطح مکعب که در ادامه مطلب می توانید مشاهده کنید.

تست هوش 940126

تست هوش : احداث مرکز کنترل در ماه

تست هوش مرکز کنترل در ماه

یک غول بزرگ فضانوردی تصمیم گرفته است که بر روی ماه یک مرکز بزرگ کنترل احداث کند به همین منظور باید یک کابل بسیار طویل به دور ماه بکشد اما بعد از محاسبات مهندسان به این قضیه پی بردند که طول کابل موجود 1 متر کم می باشد پس تصمیم گرفتند کابل را در شکاف عمیق تری قرار دهند. سوال تست هوش این جا است که عمق این شکاف چه مقدار باید باشد؟ (قطر ماه برابر با ۳۴۷۶۰۰۰ متر می باشد.)

برای مشاهده پاسخ این تست هوش کمی پایین تر بروید.

تست هوش مرکز کنترل در ماه

پاسخ تست هوش مرکز کنترل درماه

این تست هوش زیبا از آن دسته از انواع تست هوش هایی است که از معجزه ریاضیات بیرون کشیده شده است.در ابتدا باید گفت که قطر ماه لازم نیست فقط کافی است شعاع ماه را r فرض کنید پس برای طول کابل داریم :

2*pi*r-1

عمق شکاف را x میگیریم پس طول کابل باید با محیط ایجاد شده توسط شکاف برابر باشد یعنی برابر مقدار زیر باشد :

2*pi*(r-x)

که از برابر قرار دادن این دو مقدار عدد 16 سانتی متر محاسبه می شود که شاید تعجب شما را نیز برانگیخته باشد!!!

اشعار مولانا و اشعار سعدی بوستان سعدی و گلستان سعدی

اشعار مولانا مثنوی معنوی زیباترین اشعار مولانا (عاشقانه عارفانه)

یکی از زیباترین اشعار عاشقانه عارفانه مولانا جلال الدین محمد بلخی را در ادامه با هم می خواهیم :
پوشیده چون جان میروی اندر میان جان من
سرو خرامان منی ای رونق بستان من
چون میروی بی‌من مرو ای جان جان بی‌تن مرو
وز چشم من بیرون مشو ای مشعله تابان من
هفت آسمان را بردرم وز هفت دریا بگذرم
چون دلبرانه بنگری در جان سرگردان من
تا آمدی اندر برم شد کفر و ایمان چاکرم
ای دیدن تو دین من وی روی تو ایمان من
بی پا و سر کردی مرا بی‌خواب و خور کردی مرا
در پیش یعقوب اندر آ ای یوسف کنعان من
از لطف تو چون جان شدم وز خویشتن پنهان شدم
ای هست تو پنهان شده در هستی پنهان من
گل جامه در از دست تو وی چشم نرگس مست تو
ای شاخه ‌ها آبست تو وی باغ بی‌پایان من
یک لحظه داغم میکشی یک دم به باغم میکشی
پیش چراغم میکشی تا وا شود چشمان من
ای جان پیش از جان‌ها وی کان پیش از کان‌ها
ای آن بیش از آن‌ها ای آن من ای آن من
چون منزل ما خاک نیست گر تن بریزد باک نیست
اندیشه‌ام افلاک نیست ای وصل تو کیوان من
بر یاد روی ماه من باشد فغان و آه من
بر بوی شاهنشاه من هر لحظه‌ای حیران من
ای جان چو ذره در هوا تا شد ز خورشیدت جدا
بی تو چرا باشد چرا ای اصل چارارکان من
امیدواریم از این شعر زیبای مولانا همچون دیگر اشعار مولانا لذت برده باشید و وزن و قافیه های بی نظیر آن در شما شوق و شعف ایجاد کرده باشد.

سعدی گلستان سعدی بوستان سعدی اشعار زیبا از بوستان سعدی

در ادامه یکی از زیباترین اشعار سعدی از بوستان سعدی باب هفتم را انتخاب کرده ایم. در این باب از بوستان سعدی به بحث درباب تربیت می پردازد و در این شعر زیبا به بحث در مورد پرورش زنان و فساد و صلاح آنان می پردازد.
زن خوب فرمانبر پارسا
کند مرد درویش را پادشا
برو پنج نوبت بزن بر درت
چو یاری موافق بود در برت
همه روز اگر غم خوری غم مدار
چو شب غمگسارت بود در کنار
کرا خانه آباد و همخوابه دوست
خدا را به رحمت نظر سوی اوست
چو مستور باشد زن و خوبروی
به دیدار او در بهشت است شوی
کسی بر گرفت از جهان کام دل
که یک‌دل بود با وی آرام دل
اگر پارسا باشد و خوش سخن
نگه در نکویی و زشتی مکن
زن خوش منش دل نشان تر که خوب
که آمیزگاری بپوشد عیوب
ببرد از پری چهرهٔ زشت خوی
زن دیو سیمای خوش طبع، گوی
چو حلوا خورد سرکه از دست شوی
نه حلوا خورد سرکه اندوده روی
دلارام باشد زن نیک خواه
ولیکن زن بد، خدایا پناه!
چو طوطی کلاغش بود هم نفس
غنیمت شمارد خلاص از قفس
سر اندر جهان نه به آوردگی
وگرنه بنه دل به بیچارگی
تهی پای رفتن به از کفش تنگ
بلای سفر به که در خانه جنگ
به زندان قاضی گرفتار به
که در خانه دیدن بر ابرو گره
سفر عید باشد بر آن کدخدای
که بانوی زشتش بود در سرای
در خرمی بر سرایی ببند
که بانگ زن از وی برآید بلند
چون زن راه بازار گیرد بزن
وگرنه تو در خانه بنشین چو زن
اگر زن ندارد سوی مرد گوش
سراویل کحلیش در مرد پوش
زنی را که جهل است و ناراستی
بلا بر سر خود نه زن خواستی
چو در کیله یک جو امانت شکست
از انبار گندم فرو شوی دست
بر آن بنده حق نیکویی خواسته است
که با او دل و دست زن راست است
چو در روی بیگانه خندید زن
دگر مرد گو لاف مردی مزن
زن شوخ چون دست در قلیه کرد
برو گو بنه پنجه بر روی مرد
چو بینی که زن پای بر جای نیست
ثبات از خردمندی و رای نیست
گریز از کفش در دهان نهنگ
که مردن به از زندگانی به ننگ
بپوشانش از چشم بیگانه روی
وگر نشنود چه زن آنگه چه شوی
زن خوب خوش طبع رنج است و بار
رها کن زن زشت ناسازگار
چه نغز آمد این یک سخن زان دوتن
که بودند سرگشته از دست زن
یکی گفت کس را زن بد مباد
دگر گفت زن در جهان خود مباد
زن نو کن ای دوست هر نوبهار
که تقویم پاری نیاید بکار
کسی را که بینی گرفتار زن
مکن سعدیا طعنه بر وی مزن
تو هم جور بینی و بارش کشی
اگر یک سحر در کنارش کشی

12