چیستان و معما با جواب

معما : انواع چیستان و معما با جواب

تقویت حافظه و تست هوش

حافظه را نوعی فعالیت در ذهن تعریف می کنند که این امکان را برای ما فراهم می کند که حالاتی مثل احساسات و فکر ها و حتی درد ها را مجددا در فکر خود باز سازی کنیم.برای آشنایی بیشتر با تقویت حافظه این مقاله را از دست ندهید.

تقویت حافظه و راه های آن

از جمله ی رایج ترین موضوعات در دنیای امروزی بحث تقویت حافظه ها خصوصا در عرصه ی علم الکترونیک و رایانه می باشد. سوال اساسی که در این جا مطرح می شود این است که با تقویت حافظه های رایانه ای آیا می توانیم آن ها را با مغز انسان مقایسه کنیم؟ آیا اصلا این دو حافظه قابل مقایسه هستند یا تفاوت ها بنیادی می باشد؟

تقویت حافظه

مقایسه حافظه انسان با ضبط صوت

یکی از اصلی ترین تفاوت های حافظه انسان و رایانه در شیوه ی فراخوانید و دریافت داده ها از داده های ذخیره شده است. این موضوع بسیار مهمی است که باید حتما به آن توجه ویژه داشته باشیم و تفاوت را به خوبی درک کنیم.
اصولا نوع تقویت حافظه در ضبط صوت با شیوه آن در مغز انسان بسیار متفاوت است. حتی اگر به شیوه یادآوری آن دو توجه کنید متوجه می شوید که تفاوت بسیاری بین حافظه انسان و ضبط صوت و دوربین فیلم برداری می باشد. البته ما شیوه ضبط در وسایل الکترونیکی امروزی را تقریبا یکسان می دانیم، به این ترتیب که به صورت پشت سر هم بر روی یک سخت افزار مانند هارد دیسک یا نوار ثبت می شود و در هنگام یاد آوری باید تقریبا تمام مطالب و محتوای ذخیره شده مجددا بازبینی شود. هنگامی که در مغز چیزی را یاد آوری می کنیم گاهی بسیار سریع تر از رایانه و گاهی بسیار دیر تر از رایانه کار می کند. این جا است که می فهیم تفاوتی کلی واساسی بین آن دو وجود دارد. توجه کنید که تقویت حافظه در سامانه های رایانه ای نیز به کلی با تقویت حافظه در انسان متفاوت است. هنگامی که شما می خواهید حافظه ی رایانه ی خود را ارتقا دهید باید سخت افزار جدیدی را به عنوان هارد دیسک به آن اضافه کنید یا هارد دیسک خود را تعویض نمایید. (البته لازم به ذکر است که بگویم امروزه هارد های اس اس دی کم کم دارند جای هارد دیسک های کم سرعت را می گیرند.) اما در مغز انسان شما لازم نیست چیزی را تعویض فرمایید یا چیزی را اضافه نمایید. سخت افزار کافی توسط خداوند در مغز شما قرار داده شده است. شما فقط به یک دستورالعمل استفاده از این سخت افزار قدرتمند نیاز دارید.

تا تست هوش فارسی و جالب را برای شما عزیزان آماده کرده ایم : تست هوش مرکز کنترل در ماه، تست هوش فیزیکی، یک تست هوش منطقی و بسیار جالب، تست هوش فرار از زندان و نهایتا تست هوش حجم و سطح مکعب که در ادامه مطلب می توانید مشاهده کنید.

تست هوش : احداث مرکز کنترل در ماه

یک غول بزرگ فضانوردی تصمیم گرفته است که بر روی ماه یک مرکز بزرگ کنترل احداث کند به همین منظور باید یک کابل بسیار طویل به دور ماه بکشد اما بعد از محاسبات مهندسان به این قضیه پی بردند که طول کابل موجود 1 متر کم می باشد پس تصمیم گرفتند کابل را در شکاف عمیق تری قرار دهند. سوال تست هوش این جا است که عمق این شکاف چه مقدار باید باشد؟ (قطر ماه برابر با ۳۴۷۶۰۰۰ متر می باشد.)

برای مشاهده پاسخ این تست هوش کمی پایین تر بروید.

پاسخ تست هوش مرکز کنترل درماه

این تست هوش زیبا از آن دسته از انواع تست هوش هایی است که از معجزه ریاضیات بیرون کشیده شده است.در ابتدا باید گفت که قطر ماه لازم نیست فقط کافی است شعاع ماه را r فرض کنید پس برای طول کابل داریم :

2*pi*r-1

عمق شکاف را x میگیریم پس طول کابل باید با محیط ایجاد شده توسط شکاف برابر باشد یعنی برابر مقدار زیر باشد :

2*pi*(r-x)

که از برابر قرار دادن این دو مقدار عدد 16 سانتی متر محاسبه می شود که شاید تعجب شما را نیز برانگیخته باشد!!!

[ بازدید : 310 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ جمعه 15 مرداد 1395 ] [ 21:01 ] [ معما ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]